Voor organisaties
Laat mij (een deel van) jouw verhaal vertellen. Bijvoor-beeld in een boek, voorstelling, audiotour, zaaltekst, speurtocht, rondleiding, video, website, of iets anders. Fictief of waargebeurd. Online of offline. Voor alle doelgroepen.
Advies nodig op het gebied van publieksbereik en -beleving? Ontdek hoe je jouw verhaal kunt inzetten om meer of andere bezoekers te bereiken en die een be-tekenisvolle beleving te bieden als ze eenmaal 'binnen' zijn.
Ontdek het aanbod
Storytelling

Iedereen heeft een verhaal. Dat geldt ook voor organisaties. Een verhaal zorgt voor meer focus in je team en een geza-menlijk doel voor de toekomst. Het geeft betekenis aan wie je bent, wat je doet en waar je voor staat.
Elk verhaal is het waard om gehoord en gedeeld te worden, in welke vorm dan ook. Laat mij (een deel van) jouw verhaal ver-tellen. Dat kan op verschillende manieren. Meestal gebruik ik woorden, bijvoorbeeld in een zaaltekst, boek of audiotour, maar ik kan je ook helpen met het ontwikkelen en begeleiden van een workshop, het geven van een rondleiding, of het acteren in een voorstelling. Er is veel mogelijk.

Publieksbereik
Een verhaal zonder toehoorders of toeschouwers is als een feest zonder gasten. Alsof het niet bestaat. Een verhaal vertel je aan iemand, en met een reden. Om de ander te vermaken of verwonderen, om vragen op te roepen of om een bood-schap over te brengen.
Als organisatie is het belangrijk om rekening te houden met het (beoogde) publiek als je een nieuwe tentoonstelling, video of wat dan ook maakt. Wie wil je bereiken? Hoe? Met welke woorden, beelden, kleuren, klanken? Welke middelen zet je in? Ken je publiek!
Publieksbeleving
Een betekenisvolle beleving kun je creëren. Wat houdt dat in voor jouw organisatie? Hoe neem je bezoekers mee in jouw verhaal als ze eenmaal binnen zijn? Maak je de verwachtingen waar die je schept met jouw website, folder of campagne? En waar moet je eigenlijk allemaal op letten?
Een verhaal zorgt voor herkenning bij je doelgroep, én voor verbinding. Het is meer dan een verzameling woorden: het is context, sfeer, beleving. Een authentiek en oprecht verhaal is als een toverspreuk. Wat je leest, ziet en hoort dient te klop-pen met wat je voelt. Of het nu gaat om een boek, een rond-leiding, een film of een voorstelling: maak het magisch!

Als freelancer kom ik op veel verschillende plekken. Schitterende plekken met elk een eigen karakter. En toch wordt daar weinig mee gedaan. Zo zonde!
Het valt me op dat veel organisaties kijken naar de concullega’s. Hoe doen zij het? Wat werkt wel en wat werkt niet? En hoe kunnen wij dat overnemen? Het is zeker inspirerend, maar geen blauwdruk voor succes. Elke organisatie is anders, uniek. Misschien is het de plek waar je gevestigd bent, je collectie, je aanbod, of je enthousiaste team… Versterk die kracht en maak het verschil. Voor jezelf en voor publiek.
IK WERKTE AL SAMEN MET:
































AAN TOFFE PROJECTEN ZOALS:

Vlindermobiel @ Buitenplaats Kasteel Wijlre - Bonnefanten Hedge House © Moniek Wegdam

Vlindermobiel @ Buitenplaats Kasteel Wijlre - Bonnefanten Hedge House © Moniek Wegdam

Vlindermobiel @ Buitenplaats Kasteel Wijlre - Bonnefanten Hedge House © Moniek Wegdam

Vlindermobiel @ Buitenplaats Kasteel Wijlre - Bonnefanten Hedge House © Moniek Wegdam
Nieuwsgierig
naar meer?